Çatlak (Stria) Tedavisi | Uzm. Dr. Aslı Şahin - Dermatoloji, Bolu

Çatlak (Stria) Tedavisi

Çağımızın en önemli cilt problemlerinden biri olan cilt yırtılması, cildin esneme kapasitesinin ötesinde gerilmesi sonucu oluşan lokal bir yırtılma olarak tanımlanabilir. Cildin esnemesini sağlayan elastin yapıları zarar görür, cildi inceltir ve bütünlüğünü bozar. İnsan vücudundaki çatlaklar, çatlama anında cildin mikro kanaması nedeniyle ilk başta mor ve kırmızı olarak algılanır ve çok kaşıntılı, zamanla solup beyaza dönerek ten rengine yaklaşır.

Deri yırtıkları kadınlarda erkeklerden daha sık görülür. Vücudun en yaygın bölgeleri. Karın, kalçalar, kalçalar, baldırlar, diz arkası, göğüs, sırt, kollar. Aşırı kilo alımı, hızlı kilo kaybı, hamilelik, aşırı kortizon salgılayan Cushing hastalığı ve uzun süreli sistemik veya topikal kortizon kullanımı çatlak oluşumuna yol açan nedenlerdir.

Çatlakların tedavisi tamamen başarılı değildir, ancak görünümü bir dereceye kadar düzeltilebilir. bu amaçla kullanılan tedaviler;

•      Fraksiyonel lazer

•      Fraksiyonelradyofrekans

•      Mikro iğneleme

•      PRP

•      Mezoterapi

•      Kimyasal Peeling

•      AWT

•      Mikrodermabrazyon'dur.

Lazerle Çatlak Tedavisi

Güzellik, günümüzde kadınlar için en değerli niteliklerden biridir. Bu, bazı koşullara bağlı olarak vücut deformasyonu nedeniyle zamanla değişebilir. Bunlardan biri cilt yırtılmasıdır. Cilt gözyaşları artık kadınlar için değil, erkekler ve ergenler için bir sorundur.

Ergenlik, aşırı kilo alıp verme, hamilelik ve hormonal değişiklikler çatlaklara neden olur. Güçlü noktalar bel, kalça, karın, göğüs, kollar ve bacaklardır. Bu değişiklikler vücudu deforme eder.

Cilt bu şekil bozukluklarını gideremez ve ilk başta kırmızı ve mor cilt yırtıkları ortaya çıkar, zamanla beyaza döner. Çatlağın rengi, uygulanması gereken tedavi tipini belirler. Hamilelik sırasında ortaya çıkan çatlaklar karın ve göğüste görülür. Doğumdan sonra vücut eski şekline dönmeye başladığı için bu çatlaklar hoş olmayan bir görüntüye sahip olabilir.

Birçok kozmetik ürün kullanılıyor ancak zamanla net bir çözüm ortaya çıktı - son yıllarda bir çözüm bulundu. Çözüm lazer çatlak tedavisidir.

Çatlakların en sık görülen yerler göğüsler, bel ve karın bölgeleridir.

Bel Çevresi

Bel çevresinde ve üstünde çatlaklar her yaşta ortaya çıkabilir. Hem erkekler hem de kadınlar tarafından görülebilir. Bu çatlakların temel nedeni, kısa sürede dengesiz kilo alıp vermeleridir. Bu tür çatlakları önlemek için diyetlerden ve kilo vermekten kaçınmanız gerekir.

Göğüsler

Göğüs çevresindeki doku ince ve hassastır. Bu bölgedeki çatlaklar büyüme dönemi olan ergenlik döneminde de görülebilmektedir. Büyüme dönemi dışında bu çatlaklar çoğunlukla doğumdan sonra görülür.

Karın Bölgesi

Bu bölgedeki çatlaklar hamilelik sırasında ortaya çıkar. Karın yüzeyi artar ve aşınır ve esnekliği kaybetmektedir.

Diğer Yöntemler Microdermabrazyon-Micropeeling

Bu eski çatlakları inceltme yöntemidir. Alüminyum oksit içeren bir tuzun tuz formunda cilt yüzeyine çarparak sorunlu cildin kontrollü eksfoliyasyonu ile normal, sağlıklı, kolajen üretiminin artması ve elastik, dolgun cildin yerine yerleştirilmesi işlemidir. prosedür; yaşsız, kontrollü cilt eksfoliasyonu sağlar. Etkili peeling, iyi terapötik koşulları garanti eder. Kişinin sosyal hayatı etkilenmemektedir.