Gözenek Sıkılaştırma | Uzm. Dr. Aslı Şahin - Dermatoloji, Bolu

Gözenek Sıkılaştırma

Gözenek sıkılaştırma tedavisi, gözenekler kıl folikülleri ve yağ bezi kanallarının cilde açılma noktalarıdır. Gözenekler cildi dış etkenlerden ve bakterilerden koruyan sebum adı verilen yağın, cilt yüzeyine taşınmasını sağlamaktadır. Cildin yağlılık oranı ve genetik özellikler gözeneklerin genişlik derecesinde etkilidir.

Gözenek genişlemesi nerelerde görülür?

En çok yüzde gözenek genişlemeleri yanaklar, alın ve çenede görülmektedir.

Gözenek genişlemesi nedenleri nelerdir?

Çoğunlukla yağlı ciltlerde ve siyah noktaları olanlarda, yağ artıkları gözeneklerde birikerek gözenek genişlemelerine sebep olurlar. Gözenek genişlemeleri genellikle akne sorunu yaşayan kişilerde görülür. Fakat gözenek genişlemesi olup akne şikayeti olmayanlar da olabilir. Yaşla beraber kollajenin azalması sonucu cildin sarkmasıyla gözenekler iyice belirginleşir. Ciltte yaşlanma ve güneş hasarı cildin kalınlaşmasına ve ölü deri atılımının yavaşlamasına sebep olmaktadır. Ciltten atılamayan ölü deri hücrelerinin gözeneklerde birikmesiyle gözeneklerde genişleme meydana gelmektedir.

Genişlemiş gözenekler için sıkılaşma tedavileri

Genişlemiş gözenekler için en etkili tedavi profesyonel cilt bakımı yöntemleri ile yeni kollajen sentezini ve ölü deri atılımını arttırarak cildin daha pürüzsüz olmasını sağlamaktır. Gözenek problemi aşırı olanlar için birkaç yöntem birlikte ya da dönüşümlü kullanılabilmektedir. Gözenek sıkılaştırıcı, kimyasal peelingler, ya da cilt bakımı sitemleri, lazer-ışık uygulama tedavisiyle birlikte kullanılabilir.

Kimyasal peeling, gözeneklerin genişlediği yıpranmış, tazeliğini ve parlaklığını kaybetmiş cildin üst tabakasının soyulmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda üst derinin dökülmesine yol açarak daha genç ve sağlıklı sıkılaşmış bir derinin ortaya çıkmasını sağlar. Bu tedavide deriye, yüzeysel tabakaların ayrılması ve soyulmasına sebep olan bir solüsyon uygulanmaktadır. Çok sayıda kimyasal peeling ajanı olmakla birlikte en sık kullanılanlar glikolik asit, alfa hidroksi asitler (AHA), triklosetik asit (TCA), salisilik asit, jessner solüsyonu ve kombinasyonlarıdır.