Hiperhidrozis (Aşırı Terleme) | Uzm. Dr. Aslı Şahin - Dermatoloji, Bolu

Hiperhidrozis (Aşırı Terleme)

İnsanlar için az miktarda terleme normaldir, ancak aşırı terleme yaşam kalitesini olumsuz etkileyebilir. Stres, tiroid aşırı yüklenmesi, adrenal hastalık, menopoz, hipoglisemi, obezite, bazı ilaçlar ve hormonlar aşırı terlemenin önde gelen nedenleri arasındadır. En yaygın terleme şekli; özellikle avuç içlerinde, ayak tabanlarında, koltuk altlarında ve daha az sıklıkla yüz ve kasıkta strese bağlı terlemedir.

Terlemeyi tedavi etmenin ilk adımı, ona neyin sebep olduğunu bulmaktır. Herhangi bir sorun tespit edilmezse.

Renksiz pamuklu giysiler giyilmesi tavsiye edilir.

Terli bölgelere uygun kuru tozlar ve solüsyonlar kullanmanızı öneririz.

İyontoforez: Özellikle el ve ayakların aşırı terlemesi durumlarında kullanılan bir yöntemdir. Sık tekrarlama gerektiren bu yöntem, hafif ve orta derecede terlemesi olan hastalarda çok iyi yanıt verir.

Aşırı Terleme Botoks Tedavisi

Botoks, aşırı terlemeyi tedavi etmenin en etkili yoludur. Özellikle avuç içi, ayak tabanı ve koltuk altı terlemesi için kullanılır. Bu yöntem ter bezlerini uyaran sinirlerin çalışmasını engeller. Bu sayede ter bezlerinin ve kasların istenmeyen hareketleri etkilenir ve terleme sorunu ortadan kalkar. Ortalama etki süresi 8-10 aydır. Sorunlu bölgenin terleme bölgesini test ederek belirleyin, bölgeye lokalanestezik krem ​​sürün, uygulamaya başlamadan önce 15 dakika bekleyin. Botoks, çok ince uçlu küçük bir iğne kullanılarak sorunlu bölgelere enjekte edilir. Bu ağrısız yöntem terlemeyi önemli ölçüde azaltır ve hoş olmayan ter kokusunu ortadan kaldırır.