Kılcal Damar Tedavisi | Uzm. Dr. Aslı Şahin - Dermatoloji, Bolu

Kılcal Damar Tedavisi

Hassas cilt, rosasea hastalığı, uzun süreli güneşe maruz kalma, uzun süreli kortizonlu krem​​kullanımı, alkol tüketimi, lupus hastalığı, siroz ve karaciğer kanseri gibi durumlar, kalıcı olarak genişlemiş damarların (telanjiektazi) artmasının nedenleri arasında sayılabilir. yüzün bir parçası. Burun ameliyatı sonrası burundaki kılcal damarlar artabilir.

Bacak bölgesindeki varisli damarlar ve genişlemiş kılcal damarlar, zayıf işleyen kutanöz damarları gösterir. Damarlar, kanı ekstremitelerden kalbe taşıyan kan damarlarıdır. Bu damarlarda bulunan kapakçıklar sayesinde kanın geri akışı engellenir. Varislerin en önemli nedeni, bu kapakçıkların bozulması ve yerçekimi etkisiyle kalbe dönen kanın toplardamarlarda birikmesidir. Varis artışının nedenleri arasında genetik yatkınlık, uzun süre ayakta kalma, doğum kontrol hapı kullanımı ve hamilelik sayılabilir.

Kılcal Damar Tedavileri Nelerdir?

Yüz kılcal damarlarının tedavisinde lazer veya yüksek frekans kullanılır ve tedavi yöntemi bacaklardaki varislerin genişliğine göre değişir. Büyük varisler için en önemli şey varislere neden olan venöz yetmezliğin tedavisidir ve ilk tavsiye edilen yöntem lazer tedavisi veya radyofrekans tedavisidir. Orta boy ve kılcal varisler için önerilen ilk yöntem skleroterapidir. Skleroterapi, damarları daraltmak ve varisli damarlara neden olmak için damarlara ilaç enjekte etmeyi içerir. Damarı çok fazla ve belirgin olan hastalar tedaviden önce Doppler kullanılarak venöz yetmezlik açısından değerlendirilmelidir.

Lazerle Kılcal Damar Ve Varis Tedavisi

Lazer tedavisi esas olarak mavi-kırmızı bacak damarları için kullanılır. Yüzde, yanaklarda ve burun kenarlarında telenjiektazi adı verilen genişlemiş damarların, doğumsal anjiyomların, hemanjiyomların ve vücuttaki kırmızı doğum lekelerinin (kiraz anjiyom) tedavisinde etkilidir.

Lazer, damarlarınıza ışık enerjisi gönderir ve kanınızdaki oksihemoglobin adı verilen bir maddeyi etkiler. Isıtılan kan damarı duvarları ve içlerindeki kan hücreleri vücut tarafından zarar görür ve yok edilmektedir. Damar ne kadar kalınsa, o kadar fazla kan ve oksihemoglobin içerir, bu nedenle daha kalın damarların lazerle ışınlanması küçük damarlara göre daha kolaydır. İşlem sırasında çevre doku zarar görmez.

Lazerle Tedavi Ne Sıklıkla Yapılmaktadır?

Çoğunlukla bir ya da iki seans yeterli olmaktadır. İki seans arası ortalama 3-4 haftadır. Ancak tedavi sayısı Damar sayısı renk ve boyuta göre değişir.

Kılcal tedavi cihazı; Pulseddye  (595nm, 585nm) Nd:YAG lazer (1064nm) KTP (532nm) IPL (intensepulsedlight)

Tedavi Süresi Ne Kadardır?

Tedavi süresi ortalama 15 ila 45 dakikadır ancak tedavi edilecek damarların sayısı ve genişliğine ve bölgeye göre değişiklik gösterir.

Kimlere Lazer İle Kılcal Damar Tedavisi Yapılabilir?

Lazer tedavisi her yaşta yapılabilir. Koyu veya açık tenli herkes kullanabilir. Uzmanlar, tedavinin tıbbi olarak anlamlı olup olmadığını değerlendirir. Kanama bozukluklarında, kalp pillerinde veya hamile kadınlarda kullanılmaz.

Yan Etkileri Nelerdir?

Ağrı çok hafiftir. Yaptığınız yerde biraz şişlik ve kızarıklık göreceksiniz. Bu belirtiler birkaç gün içinde azalır. Uygulamadan sonra güneşten iyi korunmalıdır.