Lazerle Kılcal Damar Tedavisi | Uzm. Dr. Aslı Şahin - Dermatoloji, Bolu

Lazerle Kılcal Damar Tedavisi

Lazerle Kılcal Damar Tedavisi, özellikle bayanlarda yaş, genetik, hamilelik, ayakta kalma, hormonlar gibi etkilerden dolayı bacaklarda kılcal damar çatlamaları olmaktadır. Bu kılcal damar varisleri gerek estetik görünümü bozarlar gerekse de ağrı, batma ve yorgunluk hissi yaratabilirler. Eğer bacakların derin venöz sisteminde bir sorun yoksa, lazerle ve skleroterapi ile kılcal damar tedavisi yapmak mümkün olmaktadır.

Kılcal damar tedavisinde kullanılan yöntemlerden birisi lazer tedavisidir. Özellikle çapı 3 mm'den küçük, rengi lacivert, mor damarlar lazerle kılcal damar tedavisinden oldukça iyi fayda görmektedirler. Yine koyu mavi, koyu kırmızı renkte damarlar oldukça iyi fayda gösterirken, çok açık renkte kırmızı ya da pembe damarlar daha az oranda iyileşecektir.

Lazerle kılcal damar tedavisinde lazerin dalga boyuna ve çeşidine bağlı olarak koagulasyon özelliğinden faydalanılarak kılcal damarın büzüşerek yok olması yani koagüle olması amaçlanır. Uygulama sırasında damarda 80 dereceye ulaşan bir ısı sonucu kan hücrelerinde ve damar çeperlerindeki değişiklikler ile damarın vücut tarafından yok edilmesi söz konusudur.

Uygulamada özellikle koyu mavi, lacivert, mor renklerde başarı daha fazla olmaktadır. Uygulama sonrasında etkinlik için 2 ay beklemek gerekmektedir. Sıklıkla 2 ay arayla 2 seans yapmak yeterli olmaktadır. Doktorun uygun gördüğü takdirde tedavi skleroterapi ile kombine edilebilir. Skleroterapi ise daha kalın damarlara damar içine ilaç verilerek uygulanan bir yöntemdir. Buda 1 ay arayla 2 kez yapılmalıdır. Skleroterapi iğneleri botoks uygulamalarında kullanılan iğneler gibi oldukça incedir, bu yüzden ağrı oluşturmaz.

Tedavi süresi, lazerle kılcal damar tedavisi yapılan alanın büyüklüğüne göre değişmekle birlikte genellikle 30-60 dakika sürmektedir.. Uygulama sırasında hafif bir ağrı, yanma, batma hissedilecektir. Lazer sırasında damarın solduğu ve kontrakte olduğu görülebilir. Lazerle kılcal damar tedavisi sonrası günlük aktiviteye hemen dönülebilir. Sıcak banyodan ve aşırı sıcaktan uzak durulmalıdır.

Uygulama yapılan alanda geçici kızarıklık oluşabilir. 1 hafta kadar süren geçici kahve renkli koyulaşma gözlenebilir. Lazerle kılcal damar tedavisi 2022-2023 fiyatları için kliniğimizi arayarak ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Kılcal Damar Tedavisinde Hangi Lazer Kullanılıyor?

Tedavide Nd:YAG türü lazer ışınları kullanılmaktadır. Nd:YAG (1064nm) lazer ışınları hemoglobin üzerine yoğunlaşır. Kılcal damarları deforme ederek tedavi sağlar.

En Sık Tedaviye Başvurulan Kılcal Damar Rahatsızlıkları

+ Burun ve elmacık çevresinde kızarıklık

+ Rozase / Gül hastalığı (Rozacea)

+ Şarap lekesi (portwine stain)

Rahatsızlığa Sepep Olan Etkenler

Kılcal damar rahatsızlığına sebep olan faktörler birden fazla olabilir. Genetik faktörler, güneş ışınları, gebelik sonrası, alkol ve öströjen fazlalığından kaynaklanabilir.

Rozase / Gül Hastalığı (Rozacea) Tedavisi

Rozase (rozacea) rahatsızlığı cilt yüzeyine yakın kılcal damarların genişlemesi sonucu cildin üst katmanında yoğun kızarıklar şeklinde kendini göstermektedir. Rozase, rahatsızlığın şiddetine bağlı olarak kişide özgüven eksikliğine sebep olmakta, kişinin yaşam kalitesini düşürmektedir. Rozase rahatsızlığının tedavisinde bir çok yöntem kullanılmaktadır. Topikal kremler, ağızdan alınan antibiyotikler, lazer sistemler sayılabilir. Lazerle yapılan tedavilerde rahatsızlığı tetikleyen kılcal damarlar hedeflenmektedir. Diğer tedavilere göre daha etkin bir tedavi yöntemidir.

Şarap Lekesi (Portwine Stain) Tedavisi

Doğum lekesi diye de adlandırılan şarap lekesi rahatsızlığı, genellikle doğumdan hemen sonra ortaya çıkmaktadır. İlk başlarda pembemsi renkte, daha ilerki yaşlarda ise koyu kırmızı ve mor halini almaktadır. Rahatsızlık lazerle büyük ölçüde giderilebilir fakat tedaviden % 100 sonuç almak mümkün değilidir. Tedaviye erken yaşlarda başlanması tedavinin başarısını artırmaktadır.

Seans Süresi Ve Seans Sayıları

Seanslar ortalama 15 - 30 dk. sürmektedir. Kılcal damar ve rozase tedavilerinde genelde 4 - 6 hafta aralıklarla 1 - 3 seans yeterli olurken şarap lekesi tedavilerinde hastanın yaşına ve lekenin büyüklüğüne göre hastanın tatmin derecesi seans sayısını belirlemektedir.

Kılcal Damar Tedavisi Sonrası Uyarılar

+ Tedavi sonrasında ciltte hafif yanma, kızarıklar ve kabuklanma oluşabilir. Kılcal damar tedavisi sonrasında;

+ Birkaç hafta güneş ışığı ve solaryuma maruz kalınmamalı, güneş ışığından kaçınmak mümkün değilse de yüksek faktörlü güneş koruyucu kremler kullanılmalıdır.

+ Duş alırken suyun fazla sıcak olmamasına dikkat edilmeli, bünyenin dayanabileceği en ılık sıcaklık seçilmelidir.

Lazerle kılcal damar tedavisi ağrılı acılı bir işlem midir?

Tedavi sırasında hissedilir derecede acı duyulmaktadır. Ağrı eşiği düşük kişilerde anestezik krem ve lokal anestezi ile tedavi tamamlanır.

Lazerle kılcal damar tedavisinin yan etkisi var mıdır?

Lazerle kılcal damar tedavisinin geçici bir süre için ciltte tahriş ve yanma, yara ve kabuk bağlama gibi yan etkileri bulunmaktadır.

Lazerle kılcal damar tedavisi kalıcı mıdır?

Uygulama tedaviye yöneliktir. Tedavi edilen bölgede rahatsızlığın nüksetme riski çok düşüktür.

Konya'da lazerle kılcal damar tedavisi uygulaması, Uzm. Dr. Ayça Tuğrul tarafından yapılmaktadır.