Likit Yüz Germe | Uzm. Dr. Aslı Şahin - Dermatoloji, Bolu

Likit Yüz Germe

Yaşlanma belirtilerini azaltmak için ameliyatı düşünmeden önce dermatologlar daha nazik, daha az invaziv, doğal görünümlü ve geri dönüşümlü kozmetik prosedürler uygulayabilir.

Kozmetik prosedürler; kaybolan hacmi geri kazandırmaktan kırışıklıkları azaltmaya ve sarkan cildi sıkılaştırmaya kadar her şeyi kapsar. Sıvı yüz germe, kısa sürede iyi sonuçlar elde etmek için botox ve dolgu maddelerinin uygulanmasını birleştirir.

Aynı zamanda cilt parlaklığını artıran topikal tedaviler ve dermokozmetikler de tedavinin devamlılığını sağlar.

Sıvı Yüz Germe (Liquid Facelift)

Yaşlandıkça yüzümüz üç boyutlu hacmini kaybeder. Yağ dokusu kaybının yanı sıra cilt gevşer ve sarkık hale gelir, kemik yapıları yer değiştirir ve çözülür. Destekleyici doku, hacim azalması ve kemik yapısındaki değişiklikler nedeniyle işlevini kaybeder. Yüzde incelmeye yol açan hacim ve yuvarlaklık kaybı, genellikle 20'li yaşların ortalarında başlar ve 40'lı yaşlarınızda belirginleşir. Yuvarlak yüz yapısına sahip hastalar bu durumdan daha rahat olurlar ancak yüz yapısı daha zayıf olanlar daha çabuk yaşlanma belirtileri gösterirler.

Uygulama Sırasında Ağrı Hissedilir mi?

İşlemden 45dk önce lokal anestezik etkili krem uygulanabilmektedir. Streç film kapatıldığı takdirde etkisi artar. Kanül ile uygulama yapılırsa kanülün giriş noktasına lokal anestezik enjeksiyon ile yapılabilir. Buz uygulaması morarma riskini azaltmaktadır.

Sıvı Yüz Germe Uygulamasında İşlem Prosedürü Nasıldır?

İlk olarak cilt alkol ile temizlenmektedir. Bölgeye işlem öncesinde kısa süreli buz uygulamaları yapılmaktadır. Dolgu materyali enjekte edildikten sonra gazlı bez ile bası uygulanır. Bütün yüz çalışmaları kanül ile uygulandığında iğne ucu yardımıyla kanül için tekniğe göre değişmekle birlikte 4 giriş kapısı açılmaktadır.

İşlem Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

İlk 4 saat makyaj yapılmaması tavsiye edilir. İşlem günü ağır egzersiz yapılmamalı ve ilk 24 saat cilde asitli ürün sürülmekten kaçınılmalıdır. İşlemden sonra 1 hafta sauna, sıcak banyo ve spadan kaçınılmalıdır.