Plexr ile Ameliyatsız Göz Kapağı Estetiği | Uzm. Dr. Aslı Şahin - Dermatoloji, Bolu

Plexr ile Ameliyatsız Göz Kapağı Estetiği

Plexr ile ameliyatsız göz kapağı estetiğinde cihazın ucu çok yüksek sıcaklıkta ark üretir ve cihaz cilt yüzeyinden belli bir mesafeye yaklaştığında bu ark atmosferdeki gazları iyonize eder ve patlayıcı enerjiyi serbest bırakır ( plazma enerjisi). Ortaya çıkan enerji cildin üst tabakasındaki keratinosit adı verilen hücrelerin süblime olmasına neden olur (katı doku ısıtıldığında sıvı halden ziyade gaz haline geçer)

Atmosferik gazlar iyonize edilir, ancak mevcut plazma enerjisi, cihazdan görülebilen milimetre aralığında kalır ve tedavi edilen doku, çevreleyen dokuya veya deri altı tabakalara zarar vermeden süblimleşir.

Bu Cihaz İle Hangi Ameliyatsız Tedaviler Yapılabilir?

Bu cihaz ile ameliyatsız göz kapağı estetiği dışında,

• Kaz ayağı çizgileri,

• Akne ve akne izleri,

• Göz kapaklarındaki beyaz ve sarı yağ bezleri,

• Dudak üstü çizgileri (sigara çizgileri/barkot çizgileri),

• Et benleri (riski olmayan benler),

• Karın germe, boyun germe,

• Çil tedavileri,

• Yara izleri,

• Siğil tedavileri,

• Bazı dövmeleri silme,

• Leke tedavisi gibi çok çeşitli tedaviler ameliyatsız bir şekilde yapılabiliyor.

Tedavi Kimlere Uygulanabilir?

Kadın-erkek farketmeksizin her yaş grubuna uygulanabilmektedir. İşlem yapılacak alanda aktif yara ya da enfeksiyon olanlar ve hamilelerde kullanılmamaktadır.

İşlem Sırasında Acı Hissedilir mi?

İşlem öncesi lokalanestezik kremler sürülür ve 30-40 dk beklenir, böylece acı hissi en aza indirgenir.

İşlem Öncesi Nelere Dikkat Edilmeli?

İşlem öncesinde 1 hafta boyunca kan sulandırıcı ilaçların, ağrı kesicilerin ve alkol kullanımının kesilmesi gerekmektedir.

İşlem Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Tedavi edilen bölgenin çevresinde ödem görülebilir ve 1-5 gün sürer. Bunun için ödem önleyici bir çözüm önerilir.

Tedavi alanını yumuşak bir sabunla (pH 5.5) temizleyin ve alkollü ürünlerle dezenfekte etmeyin. (Dezenfektan olarak sadece benzalkonyum klorür içeren ürünler tercih edilir.)

Doku, yaklaşık 7-20 gün içinde dökülen bir kabuğa buharlaşır. Bu kabukları asla çıkarmayın. doğal olarak düşmesi bekleniyor. Oluşan kabuğu bantla kapatmayın veya kabuğa nemlendirici sürmeyin.

Alanı güneşten ve yapay ışıktan (bilgisayarlar ve floresan ışıklar dahil) korumak için kalın bir astar uygulanmalıdır. Bu sıvı fondöten güneş kremlerinin gün boyunca birkaç saatte bir yeniden uygulanması gerekir. Yatmadan önce sıvı güneş kremi yumuşak sabunla ovalamadan yıkanmalı ve önerilen göz damlalarını (sadece kabuklar) yatağa uygulamadan önce 10 dakika ıslak ödem önleyici bandaj uygulanmalıdır.

Sabah uyandıktan sonra 10 dakika ilaçla nemlendirildikten sonra göz damlası (sadece kabuk) sürülmeli, cilt damlaları emdikten sonra akşam yatma saatine kadar tekrar sıvı güneş kremi sürülmelidir.

Kaç Seans Uygulanmalıdır?

Yapılan işleme ve bölgeye göre 1-3 seans gerekebilir.

Yan Etkileri Nelerdir?

Tedavi edilen alanda küçük bir kabuk oluşabilir. En sık görülen göz kapağı yan etkisi, göz kapaklarının şişmesine neden olabilen (1-5 gün içinde kaybolur) ödemdir. Göz kapaklarının dışına uygulandığında aylarca pembe bir renk görünebilir. Hijyen kurallarına uyulmadığı takdirde enfeksiyon oluşabilir.

Bu tedavi her yaş ve cilt tipi için uygundur ve diğer tedavilerle kombine edilebilir. En az SPF 30 güneş kremi sürmeli ve özellikle ilk 24 saat aşırı güneşe maruz kalmaktan kaçınmalısınız. Yan etkiler çok nadirdir. Tedavi edilen bölgede geçici kızarıklık ve kaşıntı oluşabilir.