Saç Tedavisi | Uzm. Dr. Aslı Şahin - Dermatoloji, Bolu

Saç Tedavisi

Dönemsel veya uzun süreli saç dökülmesi, can kaybı, solgunluk, kırılma gibi görsel açıdan çok önemli sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu sorunların birçok nedeni vardır. Bunlar arasında genetik nedenler, endokrin bozukluklar (tiroid bozuklukları, doğum, menopoz), diyabet, beslenme bozuklukları, anemi (demir ve vitamin eksiklikleri), bazı ilaçlar ve kronik hastalıklar sayılabilir. Sık fönleme, kötü fırçalama, saçları sıkıca taramak, şampuanlar ve diğer kimyasallar, saç boyaları ve ağartma, saçınızı olumsuz etkileyebilir.

Tedavide Kullanılan Yöntemler

Sistematik Tedavi Yöntemleri: Hormonal problemler için vücutta eksik olan maddeleri yenilemek, kansızlık, vitamin ve mineral eksiklikleri ve duygusal stres tedavisi gibi ağızdan alınan ilaçlarla tedavi yöntemidir.

Saçlı Deri Mezoterapisi: Mezoterapi, saç dökülmesini önemli ölçüde önleyen ve saç kalitesini artıran bir tedavidir. Bu yöntemde gerekli vitamin, mineral ve amino asitler ultra ince iğneler kullanılarak saç derisine enjekte edilir ve doğrudan saç köklerine verilir. Ortalama 15 dakika kadar sürer ve acı vermez. Kural olarak 1-2 hafta aralıklarla 6-8 seans yapılır. Mikroiğneler ile birlikte kullanıldığında daha verimli sonuçlar alınabilir.

PRP Tedavisi: Çok miktarda kan pıhtılarından (trombosit) salgılanan büyüme faktörleri ile hasarlı saç köklerini eski haline getiren, kan akışını artıran ve saçın daha iyi beslenmesini sağlayan bir tedavidir.

Topikal Tedaviler: Saç derisine uygulanan bazı solüsyonlar saçların döküldüğü bölgelere kan akışını artırarak saç dökülmesini azaltır ve yeni saçların çıkmasına yardımcı olur.

Kuru Saçlar İçin Öneriler

Saç kuruluğunu önlemek için;

•      Bol su tüketin

•      Denizden veya havuzdan çıkınca saçınızı yıkayın

•      Aşırı güneşe maruz kalmaktan kaçının

•      Saç şekillendirici kullanmaktan kaçının

•      Saç tipinize uygun besleyici yağlar ve saç nemlendiricileri kullanmalısınız.

Çabuk Yağlanan Saçlar İçin Öneriler

•      Saçınıza çok sık dokunmayın: Saçın aşırı taranması ve işlenmesi, yağlı saçların bir numaralı nedenidir. Günlük taramak yerine duştan sonra taramanızı öneririz.

•      Saçınızı yıkarken sıcak su kullanmayın: Saçınızı yıkamak için kullanılan sıcak su saç derinizi kurutur ve saçınızın fazla yağ üretmesine neden olur.

•      Saç bakımı için nemlendirici şampuanlar kullanmayın.

•      Beslenmenize dikkat etmelisiniz: Aşırı yağ üretimine neden olan gıdalardan (glisemik indeksi yüksek gıdalar, pişmiş gıdalar) kaçınılmalıdır.