PRP Uygulaması | Uzm. Dr. Aslı Şahin - Dermatoloji, Bolu

PRP Uygulaması

PRP, "Plateletrich Plazma-Pıhtı Hücre Zenginleştirilmiş Plazma" tedavisi anlamına gelir. Bu uygulamada hastadan alınan az miktarda kan özel bir tüpe konur ve santrifüj edilir. Büyüme faktörleri içeren pıhtı hücreleriyle zenginleştirilmiş plazma ayrıştırılır ve enjeksiyon yoluyla aynı kişiye geri verilir. Tıbbın çeşitli alanlarında kullanılan PRP, doku rejenerasyonu, kozmetik dermatoloji, ortopedi ve diş cerrahisi alanlarında yaygın olarak kullanılan bir yöntemdir.

Prp Nasıl Etki Eder?

Büyüme faktörleriyle dolu bu trombüs hücreleri, dokuları ve hücreleri onarmak için çabuk ve etkili bir şekilde çalışıyor.

Büyüme faktörleri sadece keratinositlerin ve fibroblastların dokuyu yenilemesini sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda cilt dokusunun iyileşmesi için oksijen ve besin sağlayan yeni kan damarlarının oluşumunu da destekliyor.

PRP Nasıl Uygulanır?

PRP tedavisi sırasında elde edilen plazma çok ince iğneler yardımı ile cilt altına enjekte edilir. Ayrıca fraksiyonel lazer, radyofrekans ve dermaterapi uygulamalarının ardından PRP serumu cilde de uygulanabilmektedir. PRP açık gözeneklerden kolayca emilir.

PRP Uygulama Alanları

Kırışıklık

Cilt lekeleri

Çatlaklar (stria)

Soluk ve mat cilt

Yağlı cilt

Cilt nemi sağlamada

Kollajen sentezi uyarımı

Saç dökülmeler

PRP Tedavisi Kaç Seans Uygulanmaktadır?

PRP tedavisi 2-4 hafta aralıklarla, 3-4 seans uygulanmaktadır.

PRP Uygulamasında Ağrı Hissedilir mi?

İşlemden önce cildi uyuşturmak için lokalanestezik krem ​​uygulanır. PRP çok ince iğneler kullanılarak yapılır. Bu nedenle çok fazla ağrı hissedilmektedir.

PRP Tedavisinin Etkisi Ne Zaman Başlar ve Ne Kadar Sürer?

PRP uygulamada çalışmaya başlar ve tekrarlanan seanslarla artarak devam etmektedir. Maksimum etki ortalama 2-4 ay sonra görülür ve bu etki cilt yapısına bağlı olarak 1-1.5 yıl sürebilir.

Kimlere PRP Tedavisi Yapılmaz?

Kan sulandırıcı, kanser öyküsü, kan hastalıkları, tedavi bölgesinde enfeksiyon, otoimmun bozuklukları, hamile veya emziren kişilere yapılmamaktadır.

PRP Uygulamasından Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?

Tedavi gününde sıcak banyo veya güneş kremi kullanmayın.

PRP Nasıl Yapılır?

Koldaki bir damardan alınan birkaç tüp kanı santrifüjleyin. Bu santrifüjlerde kanın pıhtılaşmasından sorumlu kan hücreleri olan trombositler bir süre yüksek hızda ayrıştırılır. Bu hücreler çok ince bir iğne kullanılarak aralıklı olarak deriye enjekte edilir. Bu sayede kolajen ve elastik lifler uyarılır. PRP uygulamaları mezoterapi, dolgu uygulamaları gibidir.

PRP Tedavisi Vücudun Hangi Alanlarında Kullanılabilir?

Yüz

Gözaltları

Boyun ve dokolte alanı

El üstü

Saç dibi

PRP Saç Tedavisi

PRP, özellikle zayıf ve kırılgan saçları canlandırmak, dökülen yeni saçları çıkarmak, saç kalitesini ve kalınlığını artırmak için çok etkili bir yöntemdir.Dökülen saçlar, öncelikle saç dökülmesini önlemek için kullanıldığı için PRP saç tedavisi ile yeniden çıkabilir. Erkeklerde mevcut saç dökülmesi. Saç prp tedavisi 2 hafta arayla 4 seanstan oluşur. 6 ay sonra 1 seans eklenmesi daha yararlı ve daha iyi sonuç verir.

PRP Tedavisinin Yan Etkileri Var mıdır?

PRP'nin belirgin bir yan etkisi yoktur ve kan örnekleme bölgesinde morarma ve giriş yerinde hafif kızarıklık ve şişmeye neden olabilir. PRP vücutla mükemmel uyumludur ve alerjiye neden olmaz. Bu nedenle kullanımı çok kolaydır ve yan etkileri azdır.