SELÜLİT | Uzm. Dr. Aslı Şahin - Dermatoloji, Bolu

SELÜLİT

Selülit, derinin derin katmanlarının ve deri altındaki dokuların iltihabına denir. En çok bacaklarda olmak üzere selülit, kollar ve yüz gibi vücudun diğer bölgelerinde de ortaya çıkabilmektedir. Bakteriler, deri içine, yanık, kesik, sıyrık gibi yaralardan veya ekzema, mantar gibi deri hastalıklarına bağlı gelişen çatlaklardan girerek iltihaplanmaya sebep olurlar. Deride kızarıklık, şişlik ve ağrı meydana gelir. Aynı zamanda halsizlik, baş ağrısı ve ateş görülebilmektedir. Bacakta olduğunda kasıktaki, kollarda olduğunda koltuk altındaki lenf bezleri şişer. Bulaşıcı değildir. Tedaviye mümkün olduğunca en erken sürede başlanması gerekmektedir. Hastaların büyük çoğunluğu antibiyotik tedavisine iyi cevap vermektedir. Tedavinin geciktiği ya da tedavi edilmediği durumlarda, ülser gelişimine, kas ve kemik dokuya iltihabın yayılmasına, damar iltihaplanmasına (tromboflebit) ve mikrobun kana yayılmasına (sepsis) sebep olabilmektedir.

Kozmetik selülitten tamamen farklıdır. Kozmetik selülit deri altı yağ dokusundaki düzensizlik nedeni ile cildin portakal kabuğu görünümü almasıdır. Kilo vermek, spor yapmak ve kozmetik işlemlerle düzelebilir.

Lazerle Selülit Tedavisi Lazerle Bölgesel İncelme

Selülit Nedir Nasıl Oluşur?

Selülit özellikle bayanlarda meydana gelen zayıf ya da kilolu insanlarda oluşan portakal kabuğu görünümüne sebep olan durumdur. Selülit; yağ hücreleri arasında dolaşımın bozulması sonucunda hücrelerde sertleşme meydana gelir ve deri ile yağ dokusu arasında fibrotik bantlar, çekintiler oluşur. Buda selülitli bir görünüm ortaya çıkartır.

Selülit genel olarak deri altı yüzeysel yağ tabakasından kaynaklanmaktadır. Bu yağ tabakası kilo kaybetmede ve sporda en az değişiklik olan tabakadır. Bu yüzden rejim ve spor selülit gidermede tek başına etkili değildir.

Lazerle selülit tedavisi 4 ana uygulamadan ve çeşitten oluşmaktadır.

Diod lazer (915nm), infrared ışık (650nm) enerjisi, vakum etkisi ve mekanik masaj ile bu tedavi sağlanır. İlk olarak infrared ışık enerjisi ile formu bozulan, büyümüş, şişmiş, hacim kazanarak genişlemiş yağ hücreleri daha geçirgen bir hale getirilmektedir. Geçirgenleşen yağ hücrelerindeki fazla yağ diod lazer ile eritilerek sıvı hale getirilir ve bu sayede yağ dokularının sağlıklı formuna dönmesi sağlanır.

Uygulama sonrasında çok daha yumuşak ve hareketli bir duruma sokulan yağ hücreleri, cihazın vakumu ve mekanik masaj ile lenf yollarına aktarılır ve bu sayede vücuttan atılıp arındıra sağlanmaktadır. Böylelikle, lazerle selülit tedavisi uygulama alanında (bacaklar, popo, karın, bel) vücut dolaşımı arttırılır, kollajen ile elastik lif üretimi hızlanır ve yağ hücreleri olması gereken yapılara dönüştürülür, deri ve yağ dokusu arasındaki çekintiler azalarak deri yüzeyindeki selülit görüntüsü iyileşmektedir.

Lazer uygulamalarının ardından; kollajen ve elastik lif yapımının artması ile yalnızca yağlarda değil derinin üst ve alt yapısı da daha güzel, zarif ve sıkılaşmış bir görünüm kazanmaktadır. Lazer XV bir vücut şekillendirme ve bölgesel inceltme sistemidir. Lazer ile selülitlerinizden kurtulmakla kalmaz, ayrıca cildinizin sıkılaşması ve toparlanması sonucunda bölgesel olarak da incelebiliyorsunuz.

Lazerle Bölgesel İncelme ve Selülit Tedavisi Nasıl Yapılmaktadır?

Bu uygulama diğer epilasyon benzeri lazerlerden daha farklı bir şekilde uygulanır. Cihazın üzerinde bir vakum aparatı aleti bulunmaktadır. Bu sayede dokuyu cihaz kendi içerisine çeker ve buradan lazer ve infrared ışınını dokunun derinlerine kadar iletir. Yani bu lazer yukarıdan tutularak yapılan bir lazer değil, dokuyu içine alarak uygulanılan bir lazerdir. Bu uygulamada vakumun amacı yalnızca lazer enerjisinin iletilmesi içindir.

Vakum son derece yumuşak ve cildi rahatsız etmeyecek şekilde hafifçe yapılmaktadır. Uygulama sırasında verilen lazer yağları eritip cildi pürüzsüzleştirmektedir. Uygulama lenfatik akım yönünde yapıldığından aynı zamanda bir lenfatik drenaj da meydana gelir.

Lazerle Bölgesel İncelme Selülit Tedavisi Kaç Seans Yapılmaktadır?

Lazerle selülit tedavisi haftada 2 seanstan toplam 8 seans yapılır. Seans süreleri yapılacak alanlara ve büyüklüklüklerine göre değişir.

Kilolu ve geniş yüzey alanı olan bir hastaya zayıf bir hastadan daha fazla zaman ayırmak gereklidir. Ani tatil programları ve düğün öncesi gibi durumlarda daha sık seanslar uygulanabilmektedir. Haftada 3-4 seans, hatta gün aşırı gibi.

Lazerle Bölgesel İncelme Selülit Tedavisi Hangi Alanlara Uygulanmaktadır?

Lazerle bölgesel incelme selülit tedavisi lazer uygulaması; karın bölgesi, popo, basen, kalça ve üst bacaklara uygulanır.

Lazerle Selülit ve Bölgesel İncelme Tedavisinin Cilt Rengiyle ve Bronzlukla Bir İlgisi Var mıdır?

Hayır, bu uygulamadaki lazer dalga boyu, frekansları sadece yağ hücesine spesifiktir. Koyu tende, açık tende, yaz boyunca kullanılabilmektedir.

Tedavi Öncesinde ve Sonrasında Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Selülit tedavisi uygulamasından önce deri yüzeyine hiçbir şekilde parfüm, losyon, çeşitli krem ya da oto bronzlaştırıcı sürülmemesi gerekir. Selülit tedavisi uygulaması temiz, kuru ve sağlıklı çıplak cilt üzerinden yapılmaktadır. Uygulama gününde ve tedavi süresince günlük ortalama 8 bardak su içilmesi gereklidir.

Tedavinin Yan Etkileri Var mıdır?

Lazer uygulamasının bilinen ciddi bir yan etkisi ya da komplikasyonu yoktur. Uygulama sırasında ve hemen sonrasında ciltte meydana gelebilecek hafif kızarıklık, ısı artışı ve karıncalanma hissi o bölgedeki kan dolaşımının arttığını, cilt altı dokuların uyarıldığını göstermektedir. Bu oluşan minimal etkiler tedaviden hemen sonra geçer. Tedavi konforlu, rahatlatıcı ve keyiflidir. Size masaj yapılıyor hissi verir.

Lazerle Selülit Tedavisi Bölgesel İncelme Kimlere Uygulanmaz?

Hamile ve süt veren annelere, karaciğer ve böbrek yetmezliği olanlara, kanser hastalarına, epilepsi hastalarına ve herhangi bir cilt hastalığı olanlara uygulanmamaktadır.

Selülit Tedavisi Fiyatları Neye Göre Belirlenir?

Lazerle selülit tedavisi 2022 fiyatları, uygulama yapılacak alana (üst bacak, popo, karın vb), tek bir alana ya da birden fazla alana uygulama yapılıp yapılmayacağına, beraberinde ek bir uygulama olup olmamasına, tedavinin seans sayısına göre değişmektedir. Selülit tedavisi fiyatları için kliniğimizi arayabilir, muayene olmaya gelebilirsiniz. Yine tek seansta yapılan thermi tight kalıcı selülit tedavisi fiyatları için bizimle iletişime geçmeniz gerekir.

•             Bütün kadınlarda selülit oluşabilmektedir. Kadınlarda selülit oluşma oranı erkeklerden çok daha fazladır. Yağlı ve zayıf besleyici yiyecekler tüketmemeniz gerekir. Metabolizmayı hızlandırmaya çalışın.

•             Selülitlerinizin fazla olması kilolu olduğunuz anlamına gelmemektedir. Selülitler tek tip değildir ve eşit şekillerde oluşmamaktadırlar. Selülitlerin oluşma mekanizması kilolu olmanızla direkt ilişkili değildir. Selülitler kilolardan bağımsız bir şekilde de oluşabilir.

•             Selülit dolaşımın daha az olduğu bölgelerde oluşur. Kalçalar, üst ve alt bacaklar, kolların üst kısımlarında selülit oluşabilmektedir. Aktivite azlığıyla da daha fazla oluşur. Günlük spor alışkanlığını arttırmanız gerekir. İyi bir cilt sıkılaştırıcı ve egzersiz ile savaşa başlayabilirsiniz.

•             Sadece kremler yetmemektedir. Egzersiz yapmadan kullanılan selülit kremlerin etkinliği çok azdır. Her gün en az 45 dakika yürümeye çalışmalısınız.

•             Antioksidanlardan yardım alabilirsiniz. "Ginkgo biloba" yağ hücrelerinin oksijenlenmesini artıran güçlü antioksidanlardandır. Cilt altı yüzeyde kan dolaşımını artırarak yapıyı güçlendirir, selülitlerin azalmasına yardımcı olur.

•             Banyoda vücudunuzu düzenli olarak masaj yaparak yıkayın. Günlük kalp yönüne doğru yapılan sert masaj hareketleriyle vücudunuzdaki dolaşımı artırıp selülit oluşumunu azaltmanıza yardımcı olur.

•             Elma sirkesi. Kahve ya da yarı yarıya sulandırılmış elma sirkesi ile yuvarlak hareketlerle masaj yapmak selülit oluşumunu azaltmaya ve sıkılaşmaya yardımcı olur.

•             Şekere dikkat etmelisiniz. Yüksek şeker ve katkı maddesi içeren yiyeceklerden uzak durmanız gerekir.

•             Önce doğallık... Doğal yağ ve besinlerin tüketilmesi, antioksidan içerikli meyve ve sebzeler selülit oluşumunu önleyebilmektedir.

•             Suya dikkat etmelisiniz. Günlük en az 2 litre su tüketin.

•             Yeşil çay tüketmek metabolizmanızı hızlandırarak yağ yakımını artırır ve selülit oluşumunu önlemeye yardımcı olur.

•             Sihirli ama basit bir karışıma ne dersiniz? Ilık bir bardak suya karıştırılan limon suyu ya da elma sirkesi ile bir çay kaşığı bal yine metabolizmanızı hızlandırarak selülit oluşumunu önlemeye yardımcı olur.